Emailing eshopu Bio-detox tvoří až 35 % tržeb

Domů / Případová studie  / Emailing eshopu Bio-detox tvoří až 35 % tržeb

Superpotraviny, doplňky stravy a zdravý jídelníček tvoří v dnešní době čím dál větší podíl v našich životech. Stejně tak tomu je i v BIO kosmetice. Eshop Bio-detox.cz má vysoký podíl pravidelných a stálých zákazníků, kteří opakovaně nakupují. Vždy tu byl obrovský potenciál pro retenci (péči o zákazníka), protože jak všichni v marketingu dobře víme, nákupem to nekončí, ale teprve začíná. A u spotřebního zboží je tady příležitost o to větší. Emailing je pro tuto situaci jako dělaný a není divu, že u většiny eshopu je emailing tím nejkonverznějším kanálem vůbec. V listopadu 2019 jsme dosáhli dokonce neuvěřitelného čísla, kdy tržby z emailingu tvořili 35 % veškerých tržeb. Průměrný podíl tržeb emailingu na celkovém obratu pak běžně bývá kolem 20 %.

Přechod ze Smartemalingu na Ecomail

První úkol byl, že jsme museli zvládnout migraci z jednoho emailingového systému na jiný. Dříve eshop využíval emalingový nástroj Smartemailing, ale nebyl s ním spokojen. Ostatně i my jsme ze zkušenosti k tomuto nástroji neměli potřebnou důvěru. Na naše doporučení přešel klient na Ecomail. Emailing pro naše klienty řešíme až na malé výjimky (Mailchimp) pravidelně přes Ecomail a rádi jej zejména českým eshopům vřele doporučujeme pro svoje jednoduché ovládání, UX prostředí, množství automatizace a napojení na Shoptet. Přechod proběhl v pořádku a nebránilo již nic k tomu emailing opět nakopnout.

Automatizace kampaní

Milujeme emailovou automatizaci, protože neuvěřitelně zjednodušuje práci s rozesílkami a navíc skvěle doplňuje tradiční emailové rozesílky. A které automatické emaily jsme v průběhu spolupráce s Bio-detox postupně nastavili?

  • Přání k svátku
  • Slevový kupón výměnou za email pro první nákup
  • Cross-sell
  • Up-sell
  • Ebook výměnou za email
  • Reaktivace zákazníka pokud nenakoupil za posledních x měsíců
Ebook výměnou za email

Rozesílka 2x týdně

Vedle automatizace je emailing samozřejmě také o tradičních emailových rozesílkách. Na tomto místě je důležité poznamenat, že naším úkolem bylo udržet rozesílku emailů 2x týdně, tradičně v úterý a ve čtvrtek. Ve Výjimečných případech počet emailů i navyšujeme. Příkladem mohou být upomínky k blížící se konce akce, black friday, výprodej nebo jiné „obchodní svátky“. Klienti kolikrát nechtějí posílat newslettery moc často, protože si myslí, že to bude jejich zákazníky obtěžovat. Kolikrát tvrdí, že jednou měsíčně, je dostačující. Jak je ale vidět nejen na příkladu eshopu Bio-detox, nebojte se informovat své zákazníky o vašich skvělých produktech a nabídkách. Záleží ale samozřejmě na sortimentu a vašem typickém zákazníkovi. U Bio-detox je typickým zákazníkem žena 30 až 50 let, která ráda nakupuje opakovaně a nejen pro sebe, ale i pro celou rodinu. Důležité je držet pravidelnost rozesílky, mít jasně daný vizuální styl, stanovit si komunikační jazyk (v našem případě zpravidla vždy Vykáme) a mít dostatečné marže pro případné slevové akce, které jsou pro emailing jako stvořené.